ســــــمینار تصویر ذهنی از اسلام با شعار "اســـــــلام، محبت و هــــمبستگی"

01.bmpسنى نيوز: از روز چهارشنبه 26 ذوالقعده سال 1431 هجری قمری فعالیتهای سمینار "تصویر ذهنی از اسلام" در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی به مدت دو روز شروع بکار نمود.
انجمن جهانی آشنایی با اسلام که مقر اصلی آن در مدینه منوره می باشد این سمینار را با همکاری "شرکت تکنولوژی و پیشرفت نیروی انسانی عطا" برگزار نمود.
02.bmpيه گزارش خبرنگار سنی نیوز از ریاض این سمینار که با شعار "اسلام، محبت و همبستگی است" برگزار شد، و شرکت کنندگان آن غالبا دعوتگران و مدیران مراکز اسلامی بودند، زیر نظر کارشناسان و متخصصان مشهور جهان عرب، از جمله پروفسور عدنان الوزان, پروفسور محمد الاحمری ؛ دکتر محمد الحضیب دکتر مالک الاحمد و دکتر فهد السنیدی (مجری مشهور کانال مجد) و ... در هتل "نووتیل العنود" شهر ریاض، به بحث و بررسی "تصویر ذهنی جهان از اسلام" پرداختند و برای بهبود دیدگاه موجود راهکارهایی  ارائه نمودند.
در این نشست دو روزه نمایندگانی از اقلیت های مسلمان دیگر کشورها نیز حضور داشتند  که پروفسور امیر زیدان از کشور اتریش و یکی از رهبران بلند پایه مسلمانان برزیل نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.
03.bmpدبیر کل انجمن جهانی آشنایی با اسلام دکتر یحی ابراهیم الیحیی طی سخنانی در افتتاح این سمینار به تصویر اشتباهی که در اذهان جهانیان از اسلام وجود دارد اشاره نمود و افزود که: وظیفه علماء و دعوتگران و مراکز اطلاع رسانی جهان اسلام  است که با بیان حقایق اسلام و محاسن آن سعی نمایند که تصویر اشتباهی که در اذهان جهانیان از اسلام وجود دارد را تصحیح نمایند.
در این سمینار که برای دو روز و طی 18 ساعت فشرده برگزار گردید گارگاه های آموزشی با عناوین:
وصف تصویر اسلام در جهان از دیدگاه تاریخی
05.bmpتعریف عمومی تصویر ذهنی و تاثیر آن
وسایل ساختن تصویر حقیقی از اسلام
استراتیجی ساخت تصویر ذهنی مستقیم و غیر مستقیم
04.bmpتجربه ها و پروژه های پیشنهادی برای ساختن تصویر ذهنی درست
تصویر اسلام در غرب و چگونگی برخورد با آن
چگونگی ظهور دعوتگران در وسایل ارتباط جمعی
برگزار گردید که مورد استفاده شرکت کنندگان قرار گرفت.
لازم به ذکر است که در این همایش نمایندگانی از اهل سنت ایران و افغانستان و  مديران "کتابخانه عقیده" (بزرگترین کتابخانه الکترونیکی فارسی اهل سنت) و "پایگاه خبری سنی نیوز" و سایت اسلام هاوس نیز حضور داشتند.
نمایندگان اهل سنت فارسی زبان به مناسبت های مختلف بر لزوم تصحیح «تصویر ذهنی» جهانیان  از اهل سنت ایران تأکید نمودند.
 
06.bmp

 

0 نظرات:

ارسال یک نظر